سرور اچ پی
نوشته شده توسط : اینفورتکس

یکی از پرفروش‌‌ترین محصولات شرکت HPE بدون شک مدل ProLiant DL380 است که دلیل بسیار خوبی نیز برای این موفقیت وجود دارد. این سرور اچ پی یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات HPE است. نکات بسیار زیادی در این محصول وجود دارد که می‌تواند کاربر را برای خرید وسوسه کند. از پشتیبانی خوب از پردازنده‌های سری Xeon شرکت اینتا تا بازسازی کامل بخش ذخیره‌سازی با طراحی ماژولار که استفاده را راحت‌تر می‌کند. همچنین کنترلر‌های Smart Array RAID بهبود پیدا کرده تا انتخاب‌های بیشتری در زمینه ذخیره‌سازی وجود داشته باشد. این سرور‌های قابلیت پشتیبانی از سه ترابایت از حافظه نوع DDR4 را دارد و می‌تواند تا 192 گیگابایت حافظه NVDIMM استفاده کند. این مقدار از حافظه برای اجرای کار‌های سنگین مثل پایگاه داده و یا کار‌های تحلیلی بسیار مناسب است. در کنار آن امکان استفاده از هشت گیگابایت حافظه DRAM با عملکرد بسیار بالا وجود دارد. این مقدار همچنین با هشت گیگابایت حافظه که به صورت فلش پشتیبانی می‌شود. با در نظر گرفتن همه این قابلیت‌ها باید به سیستم جدید iLO 5 اشاره کرد که واقع یک سیستم مدیریت کنترلر است. iLO 5 ویژگی‌های جدیدی را ارائه می‌کند که باعث افزایش راندمان نظارت روی سرور می‌شود و همراه با آن امنیت بسیار خوبی برای این مدل فراهم شده است. قابلیت کشف و اطلاع‌رسانی نفوذ هکر‌ها نیز به سیستم وجود دارد. مشخصات سرور HPE ProLiant DL380 به شرخ زیر است:

 

پردازنده‌ها:

Intel® Xeon® Scalable 8100 series

Intel® Xeon® Scalable 6100 series

Intel® Xeon® Scalable 5100 series

Intel® Xeon® Scalable 4100 series

Intel® Xeon® Scalable 3100 series

 

تعداد هسته‌های پشتیبانی شده برای پردازنده:

28 – 26 – 24 – 22 – 20 – 18 – 16 – 14 – 12 – 10 – 6 – 4 

 

میزان حافظه نهان پرازنده (Processor Cache)

8.25 MB L3

11.00 MB L3

13.75 MB L3

16.50 MB L3

19.25 MB L3

22.00 MB L3

24.75 MB L3

27.50 MB L3

30.25 MB L3

33.00 MB L3

35.75 MB L3

38.50 MB L3

 

سرعت پردازنده

3.6 گیگاهرتز در بالاترین حد ممکن (بسته به مدل پردازنده استفاده شده متغییر است)

 

ابعاد استاندارد (Form Factor)

دو یونیت (2U)

 

نوع منبع تغذیه (Power Supply)

دو شکاف Flexible، بالاترین منبع تغذیه بنا به مدل متغییر است

 

تعداد درگاه‌های گسترش کارت‌های PCI Express (Expansion Slot)

هشت عدد

 

بالاترین میزان استفاده از حافظه (Maximum Memory)

سه ترابایت همراه با 128 گیگابایت حافظه از نوع DDR4

تعداد درگاه‌های حافظه (Memory Slot)

24 شکاف DIMM

 

نوع حافظه (Memory Type)

HPE DDR4 SmartMemory

 

نوع درایو (Drive Type)

هارد‌های LFF – تعداد 8 یا 12 از نوع SAS/SATA/SSD

هارد‌های SFF – تعداد 8 – 10 – 16 – 24 از نوع SAS/SATA/SSD

استفاده از شش هارد SFF و یا سه هارد LFF در درایو پشتی

بیست SFF NVMe

استفاده از NVMe از طریق Express Bay باعث ایجاد محدودیت در استفاده از Drive می‌شود

 

ویژگی‌های فن سیستم (System Fan Features)

استفاده از فن‌های Hot-Plug و استاندارد

 

کنترلر شبکه (Network Controller)

کارت شبکه HPE 1 Gb 331i همراه با چهار پورت برای هر کنترلر یا استفاده از FlexibleLOM به صورت اختیاری بسته به مدل مورد استفاده

 

کنترلر ذخیره‌سازی (Storage Controller)

بسته به مدل یک HPE Smart Array S100i یا یک HPE Smart Array P408i-a یا یک HPE Smart Array P816i-a یا یک HPE Smart Array E208i-a

 

اندازه محصول 

طول: 17.54 اینچ

عرضه 28.75 اینچ

عمق 3.44 اینچ

 

وزن

14.78 کیلوگرم

 

مدیریت زیرساخت (Infrastructure Management)

استاندارد HPE iLO همراه با تامین هوشمند در ساختار درونی. استاندارد HPE OneView (باید دانلود شود)

استاندارد HPE iLO Advanced

HPE iLO Advanced Premium Security Edition

HPE OneView Advanced (اختیاری)

 

در نگاه اول به پیکربندی کلی می‌توانید حس کنید که HPE از ساختار 8+8+8 برای درایو‌ها استفاده کرده که قابلیت پشتیبانی از بیست و چهار SSF را فراهم می‌کند. همانطور که از در مشخصات به آن اشاره شده است قابلیت پشتیبانی از 20 درایو NVMe نیز وجود دارد. اگر حجم برای شما اهمیت زیادی دارد می‌توانید از درایو‌های LFF در قسمت جلویی استفاده کنید. قابلیت استفاده از LFF در قسمت پشتی و میانه نیز وجود دارد. همه مدل‌ها به صورت پیش‌فرض از چیپ HPE Smart Array S100i استفاده می‌کنند که قابلیت استفاده از RAID به صورت 0 – 1 – 5 – 10 تا حداکثر 14 درایو SATA امکان‌پذیر است. همچنین همانطور که در مشخصات ذکر شده است امکان استفاده از سه مدل کنترلر ذخیر‌سازی مختلف نیز وجود دارد. 

 

برای مدیریت می‌توان به راحتی از iLO 5 استفاده کرد که از مدار‌های مجتمع با کاربرد خاص (ASIC) استفاده می‌کند که از شرایط امنیتی خوبی از لحظه شروع به کار سرور برخوردار است. تایید اعتبار فریم‌ور (Firmware) از طریق HPE Silicon Root of Trust Fingerprinting انجام می‌شود و اگر مشکلی در این فرایند به وجود آید از بالا آمدن سرور جلوگیری به عمل می‌آید. در این میان باید به Secure Recovery نیز اشاره کنیم که تایید اعتبار را از طریق فریم‌ور iLO انجام می‌دهد و اگر در این نوع از تایید اعتبار نیز مشکلی به وجود آید عملیات فلش با استفاده از فایل ریکاوری انجام خواهد شد.در استاندارد iLO 5 از Active System ROM Validation وجود دارد و اگر آن نیز مورد تایید قرار نگیرد سیستم Redundant System ROM فعا خواهد شد. اگر هر دو ROM در قسمت تایید هویت با مشکل مواجه شوند عملیات بازبینی و ترمیم شروع به کار خواهد کرد. همچین تایید هویت فریم‌ور به صورت روزانه انجام می‌شود تا امنیت به صورت کامل تامین شود. سرعت iLO 5 تقریبا دو برابر iLO 4 است و به همین خاطر نیز از دو برابر حافظه استفاده می‌کند. HPE رابط کاربری از طریق وب iLO 5 را با تغییرات اساسی مواجه کرده است. این تغییرات باعث شدند تا اطلاعات کاربردی بیشتری ارائه شود. HPE از سرویس Agentless Management Service یا AMS استفاده کرده که نیاز به استفاده از یک سیستم عامل رابط را از بین برده است.

 

HPE DL380 با هر نسل بهتر از گذشته می‌شود و نسل دهم نیز همراه با خودش ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. این سرور بسیار مناسب که از ابعاد دو یونیت استفاده می‌کند می‌تواند فضای بسیار مناسبی برای ذخیره‌سازی به کاربر ارائه کند. استفاده از استاندارد جدید کنترلر iLO 5 قدرت مانور بسیار زیادی در مدیریت از راه دور را فراهم کرده است. همچنین از لحاظ امنیت HPE DL380 Gen10 قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که می‌تواند امنیت سرور را به خوبی تامین کند. اگر به فکر خرید سروری هستید که در آینده قابلیت گسترش داشته باشد HPE DL380 Gen10 می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.





:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: