روش مصرف کپسول لیپوهرب گل دارو
نوشته شده توسط : اینفورتکس

کپسول لیپوهرب یک فرآورده کاملا گیاهی تولید شرکت داروسازی گل دارو است که برای درمان چربی خون مورد استفاده قرار می گیرد. موارد مصرف کپسول لیپوهرب عبارتند از:

✅ پایین آوردن میزان کلسترول خون و تری گلیسرید

✅ برطرف کردن اختلال های ترشح صفرا

بدن انسان برای سوخت و ساز به چربی نیاز دارد اما میزان چربی خون در بدن باید در حد نرمال باشد. بالارفتن مقدارکلسترول و یا تری گلیسرید از حد طبیعی سبب تجمع چربی در دیواره رگ ها و ابتلا به بیماری چربی خون می شود. مصرف غذاهای فست فودی ، غذاهای چرب و سرخ شده و ناسالم سبب افزایش چربی خون خواهد شد. در صورت ابتلا به چربی خون بالا شما مستعد بیماری های قلبی و عروقی نیز می باشید. در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک شما را با علائم چربی خون بالا ، اندازه نرمال چربی خون ، درمان چربی خون و هر آنچه می خواهید درباره چربی خون بدانید ، آشنا خواهیم کرد.

تری گلیسیرید، چربی است که از طریق خوردن غذا های مضربا کالری زیاد وارد بدن می شود. بدن مقدار اضافی کالری را تبدیل به تری گلیسیرید کرده و در سلول های چربی ذخیره می سازد. برخی از تری گلیسیرید ها برای عملکرد برخی سلول ها ضروری هستند، اما تری گلیسیرید بیش از حد، ناسالم است.

عوامل افزایش دهنده تری گلیسیرید خون عبارتند از :

  • چاقی و اضافه وزن
  • عدم تحرک
  • سیگار کشیدن
  • مصرف الکل
  • داشتن رژیم غذایی پرکربوهیدرات
  • فرد دارای تری گلیسیرید بالا، LDL بالا و HDL پایینی دارد.

بالا بودن سطح چربی در خون می تواند منجر بهکلسترول بالا یا همان بیماری چربی خون شود. سخت شدن رگ ها و گرفتگی آن ها از عوارض بالا بودن میزان کلسترول خون است. بنابراین در صورت ابتلا به کلسترول خون، لازم است نسبت به درمان آن اقدام شود.

ترکیبات کپسول لیپوهرب

مواد تشکیل دهنده این فرآ.رده گیاهی عبارتند از:

✅ تخم خرفه (Portulaca oleracea)

✅ برگ شوید (graveolensAnethum)

✅ برگ کنگر فرنگی (Cyanara scolymus)

✅ میوه زرشک (Berberis vulgaris)

✅ تخم شنبلیله(Trigonella foenum-graecum)

این ترکیبات قادر به کاهش LDL و افزایش HDL پلاسما هستند و به طور موثری تری گلیسرید و چربی های خون را نیز پایین می آورند. ترشح صفرا با وجود میوه زرشک و کنگر فرنگی بیشتر می شود و دفع کلسترول افزایش می یابد. روغن تخم خرفه که در کپسول لیپوهرب وجود دارد به دلیل دارا بودن امگا-۳ تاثیر بسزایی در کاهش چربی خون و تری گلیسرید دارد و استفاده از آن برای درمان کلسترول بسیار فراگیر است. لازم به ذکر است که اثر کپسول لیپوهرب در پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی قابل ملاحظه و چشمگیر می باشد.

موارد منع مصرف کپسول لیپوهرب

✅ کسانی که ناراحتی شدید کبد مانند انسداد مجاری صفراوی، هپاتیت حاد ویروسی و یرقان انسدادی دارند، نباید از این دارو استفاده نمایند.

✅ در صورت وجود حساسیت آلرژیک به کنگر فرنگی نیز، نباید از این دارو استفاده کرد.

✅ افرادی که به داروهای گیاهی حساسیت دارند، باید در مصرف این دارو احتیاط نمایند.

✅ مصرف این دارو در زمان های بارداری و شیردهی نیز مناسب نمی باشد.

روش مصرف کپسول لیپوهرب

مصرف این دارو برای بزرگسالان بالای ۱۲ سال مجاز بوده و نحوه استفاده آن سه بار در روز و هربار یک کپسول قبل از غذا می باشد.

معرفی محصولات مشابه

شرکت گل دارو برای بیماری کلسترول و چربی خون بالا، داروی دیگری نیز تولید نموده است. کپسول تیشوک گل دارو دارای خاصیت کاهش چربی خون و هاضم می باشد، که در رفع اختلالات هاضمه نیز موثر است.

کلسترول

کلسترول نوعی از چربی می باشد که در تمام سلول های بدن وجود دارد. این نوع چربی (کلسترول) در خون حل نمی شود و توسط لیپوپروتئین ها وارد سلول و از آن خارج می شود. لیپوپروتئین ازترکیب پروتئین و چربی به وجود آمده است و چربی را در خون حمل می کند.

دو نوع کلسترول در بدن ما وجود دارد:لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL).

کلسترول به دو طریق در بدن به وجود می آید:

کلسترول توسط خود بدن ساخته می شود. بیشترین کلسترول توسط کبد و روزانه در حدود 1000 میلی گرم ساخته می شود.

خوردن مواد غذایی مانند :گوشت قرمز، مرغ، ماهی و لبنیات سبب می شود کلسترول وارد بدن شود. بیشترین مقدار کلسترول را زرده تخم مرغ و گوشت ها دارند و کمترین مقدار کلسترول را میوه ها ، سبزیجات، روغن های گیاهی، غلات و آجیل دارا هستند.

 





:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: