راه های تقویت حافظه در اسلام
نوشته شده توسط : اینفورتکس

آیا می دانید با بهبود قدرت حافظه، سرعت یادگیری شما افزایش یافته و در سنین بالا از ابتلا به بیماری آلزایمر در امان خواهید ماند؟ برای حفظ کردن و به خاطر سپردن اطلاعات باید حافظه طولانی مدت به درستی کار کند. تحقیقات نشان می دهند، از دست دادن حافظه با شروع 20 سالگی آغاز می شود و با افزایش سن بیشتر و بیشتر می شود. اما جای نگرانی نیست.

اگر به دنبال تقویت حافظه خود هستید با چند راهکار بسیار ساده در طول روز می توانید همیشه هوشیار باشید. روشهای تقویت حافظه به طور کلی به سه دسته ی اصلی تقسیم می شود :تغذیه ی مناسب ، ورزش های مناسب و توصیه های پیشوایان اسلام قرص اکتیو مایند. در این بخش از سلامت با روشهای تقویت ذهن آشنا می شوید.

راه های تقویت حافظه در اسلام

حضرت محمد (ص) در وصیتشان به امیرالمومنین علی (ع) فرموده اند:ای علی؛ خوردن کدو بر تو لازم است پس آن را فراوان استفاده کن، چرا که موجب افزایش و تقویت حافظه می شود. همچنین پنج چیز، فراموشی و بلغم را از بین می برد و بر حافظه می افزاید :مسواک زدن، روزه گرفتن، قرائت قرآن، و خوردن عسل و کندر.

همچنین پیامبر (ص) فرموده اند:کسی که کدو را با عدس بخورد، دلی نرم تر و حضور قلبی بیشتر را سر نماز خواهد داشت و به نقل از حضرت علی (ع) ، پیامبر (ص) از میان خورش ها و غذاها، کدو را بیشتر می پسندیدند و به زبان امروزی کدو برای تقویت حافظه و افزایش تمرکز و قدرت مغز توصیه می شده است.

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند :هر کس ناشتا بر خوردن مویز مداومت کند، فهم و حافظه و ذهن، روزی او میشود و بلغم او کاهش می یابد.

امام کاظم (ع) برای تقویت حافظه می فرمایند :همانا خوردن کدو موجب افزایش عقل می گردد. امام صادق (ع) در رابطه با تقویت حافظه می فرماید :کدو علاوه بر درمان درد قولنج برای تقویت حافظه بسیار مفید است. همچنین انار را با پیه آن بخورید؛ چرا که معده را پاک می کند و باعث افزایش ذهن می شود.

آلزایمر یک بیماری از بین برنده سیستم مرکزی عصبی مغز است که دلیل زوال نیروی عقلانی انسان می شود. آسیب و مرگ سلول های مغز دلیل به وجود آمدن اختلال در کار تفکر، حافظه و رفتار شخص می شود. این به این معنی میباشد که دیگر سلولهای مغز کارایی اصلی خود را از دست داده و می میرند. احتمال دچار شدن به این بیماری با افزایش سن زیاد میشود ، به صورتی که 5 درصد افراد بیشتر از 70 سال و 20 درصد افر بالای 80 سال به این بیماری دچارند و از آن رنج می برند. این بیماری از سن 60 سالگی آغاز می شود . در مواردی نادر این بیماری از سنین 30 سالگی شروع شده است .

عوامل دچار شدن به این بیماری را میتوان سابقه خانوادگی، سن بالا، جنسیت مونث بودن، سندرم دان، مصرف دخانیات، افسردگی، افزایش فشار خون و... دانست. خطر گرفتار شدن به این بیماری در طول عمر تقریبا 5 درصد میباشد. اگر یک بیمار60 سال در خانواده درجه اول خود داشته باشیم خطر تقریبی ابتلا بین 3 تا 6 برابر زیاد میشود و اگر 65 سال به بالا داشته باشیم بین 7 تا 9 برابر به صورت نسبی زیاد میشود.

شرکت داروسازی سینا فراور اسپادانا با کادری مجرب و مطابق با استاندارد بین المللی موفق به ساخت و عرضه دارویی پیشگیرانه از بیماری آلزایمر و همین طور تقویت کننده حافظه کرده است به نام قرص اکتیو مایند سینا فرآور. این دارو از عصاره گیاهان کندر و مصطکی ساخته شده است که در ادامه خواص آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

کندر: با بهبود در گردش خون وخاصیت ضد التهابی و در اثر شل کنندگی عضلات عروق مغزی و برطرف کردن اسپاسم در مغز خطر زوال عقل وآلزایمر را کم میکند. این گیاه پیشگیری از فراموشی نموده وهمین طور باعث تقویت حافظه میشود.

مصطکی: از نظر ظاهری شبیه کندر میباشد و معروف به برادر کندر است. این گیاه دارای طبع گرم و خشک است. بلغم و رطوبت را از بین می برد. مقوی مغز بوده و ترکیب آن با کندر در بهبود حافظه و یادگیری بسیار موثر میباشد. 

نحوه مصرف این دارو بدین صورت است که در روزانه دو تا سه عدد از آن به صورت جویدنی استفاده شود. بانوان باردار و شیرده فقط باید با نظر پزشک از این دارو استفاده کنند.

سینافراور داروی دیگری به نام کپسول سدانر را نیز تهیه کرده است که خاصیت آرام بخشی و تسکین دهنده اعصاب را دارد.





:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: