عوارض مصرف قرص اطریفل افتیمونی نیاک
نوشته شده توسط : اینفورتکس

اگر شما جزو افرادی هستید که مکرر دچار سردرد و میگرن می‌شوید و زندگی روزمره‌تان دچار اختلال شده است و داروهای شیمایی موجود در بازار سردرد شما را بهبود نمی‌بخشد، لازم است با قرص اطریفل افتیمونی اشنا شوید.

قرص اطریفل توسط شرکت دارو سازی نیاک تهیه شده است و مبنای آن بر اساس گیاهان دارویی است. با توجه به این که اغلب سردردهای میگرنی به دلیل اختلالات گوارشی و کبدی است بنابراین شرکت نیاک به تولید قرص اطریفل افتیمونی یا دودر تریپ دست زده است. این قرص حاوی گیاهان تقویت کننده معده کبد و ترکیبات آرام بخشی چون گل سرخ و گل گاوزبان است.

گل گاو زبان حاوی ترکیبات مفرح بوده و تقویت کننده روح است. گل سرخ نیز سردرد را برطرف می‌کند. از این رو قرص اطریفل افتیمونی یک داروی مسکن محسوب نمی‌شود و بلکه با رعایت شرایط دوره مصرف و پس از اتمام دوره درمان باعث بهبود کامل و التیام درد می‌گردد.

ترکیبات قرص اطریفل افتیمونی

✅ هلیله زرد

✅ هلیله کابلی

✅ هلیله سیاه

✅ بلیله

✅ آمله

✅ افتیمون

✅ تربد

✅ انیسون

✅ گلاب

✅ گل گاوزبان

موارد مصرف قرص اطریفل افتیمونی

✅ درمان سردرد، دردهای میگرنی و سردردهای صبحگاهی بویژه با منشاء کبدی

✅ التیام دهنده درد مفاصل

✅ داروی کمکی در درمان کمردرد و دردهای سیاتیکی

اطریفل چیست؟

اطریفل (نام این داروی میگرن و ضد سردرد) عربی شده واژه هندی تری پهلای به معنی ترکیب سه داروی هلیله و بلیله و آمله است. این ترکیب دارویی مقوی معده و کبد بوده و به هضم غذا کمک زیادی می‌کند. بنابراین ترکیبات قرص اطریفل افتیمونی کاملا گیاهی است و برخلاف داروهای شیمیایی عوارضات جانبی ان بسیار کم است.در طب سنتی از اطریفل افتیمونی به منظور پاک سازی معده، تنقیه مغز، دفع سودا و بلغم و درمان مالیخولیا که شامل افسردگی و وسواس است، استفاده می‌نمایند.

داروی اطریفل افتیمونی مانند همه داروها دوره درمان دارد و باید در دوره درمان به درستی مصرف گردد تا اثر بخشی لازم و کافی را برای بیمار داشته باشد. اگر چه پایه گیاهی این دارو باعث می‌شود که عوارض جانبی بسیار کمی داشته باشد اما با این حال موانع منع مصرف آن در اینجا توضیح داده می‌شود.

این فرآورده ممکن است موجب اسپاسم عضلات صاف شود، به همین دلیل مصرف آن در دوره بارداری توصیه نمی‌شود. با اینحال در دوره شیردهی کودک مصرف قرص اطریفل افتیمونی منع مصرف ندارد مگر آن که مادر متوجه شود، کودک به دلیل مصرف این قرص دچار اسهال، دل پیچه و دل درد می‌شود.

اساس شرکت دارویی نیاک تولید دارو بر اساس طب سنتی و درمان با گیاهان است. این شرکت علاوه بر قرص اطریفل افتیمونی اقدام به تولید اطریفل شاهتره برای درمان حساسیت و اگزمای پوستی و اطریفل صغیر برای تقویت معده و درمان موهای سفید نموده است. فروشگاه پاک تن طب افتخار دارد که با ارائه محصولات دارویی گیاهی به مردم ایران زمین و معرفی ترکیبات این داروها کمکی به مشتریان عزیز خود داشته باشد.

موارد منع مصرف قرص اطریفل افتیمونی

✅ در صورت وجود حساسیت شناخته شده به هر یک از اجزاء فرآورده

✅ مصرف در دوران بارداری به احتمال ایجاد اسپاسم عضلات صاف، مصرف دارو در بارداری توصیه نمی گردد.

احتیاط در مصرف قرص اطریفل افتیمونی

✅ در صورت مصرف همزمان با داروهای ملین، دوز داروها کاهش یابد.

✅ دوره درمان حداقل ۴ تا ۸ هفته می باشد. لذا مصرف دارو را تا پایان دوره درمان بطور منظم مصرف نمایید.

✅ در صورت فراموش نمودن یک دوز، دوز بعدی را در زمان خود مصرف نموده و از افزایش دوز بعدی اجتناب نمایید.

✅ مصرف در دوران شیردهی مجاز است، البته ممکن است موجب تغییر طعم شیر و ایجاد اسهال و دل پیچه برای نوزاد گردد.

روش مصرف قرص اطریفل افتیمونی

طبق نظر پزشک و یا ۳ بار در روز و هر بار ۱ تا ۲ قرص

عوارض جانبی قرص اطریفل افتیمونی

افتیمون و تربد خاصیت ملینی داشته و بنابراین ممکن است موجب لینت مزاج یا کرامپ شکمی گردد که میزان آن در طول دوره درمان کاهش می یابد.





:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: